Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports

New Year’s Eve in Vancouver.

After 3 days away from the laptop, I thought I’d kick off the new week with a few impressions of what I’ve been up to. A week ago, I left for Vancouver. My 3rd time in Vancouver. However, due to the fact that Mike has family that live on the outskirts of the city, we’ve usually just spent lots of time with them, rather than exploring downtown Vancouver. This time around, we wanted to do things a bit differently – especially because we were spending New Year’s Eve in Vancouver. That’s why we checked into the Fairmont Waterfront on the 31st (hotel review coming up later this week) to ring in twenty sixteen and to spend some time downtown. Vancouver is such a great city with really great food, lots of cute cafés, boutiques and much more! The fact that it is located on the water doesn’t hurt either – such an amazing scenery. We spent the 2 days having lazy breakfasts (I can highly recommend Tuc Craft Kitchen & Chambar), wandering around Gastown, doing a bit of shopping and sitting by the window of our room at the Fairmont to drool over the stunning view. The two days flew by way too fast though, which is why we’ve decided that from now on – no matter what time of the year we visit Vancouver – we’ll check into a hotel for 2-3 days to really get to experience the city!

Have any of you been to Vancouver? Did you like it as much as I did?

Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports

Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & PassportsTravel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports 

Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports   Travel Diary: New Year's Eve in Vancouver | Bikinis & Passports

Similar Posts

29 Comments

  1. Das erste Bild mit dem Nebel, der mitten in der Stadt hängt, sieht einfach nur großartig aus <3 Vancouver steht auf jeden Fall noch auf meiner Travel Bucket List und deine ersten Impressionen von der Stadt sehen schon sehr vielversprechen aus <3

    Liebe Grüße
    Luise | http://www.just-myself.com

  2. Wie schön!! Die Bilder sind wirklich toll geworden. Ich hab mir für heuer fest vorgenommen wieder mehr zu reisen, da ich letztes Jahr bis auf einen Kurztrip nach London nicht dazu gekommen bin. Bis es aber soweit ist freu ich mich zumindest schon mal auf weitere Bilder von deinem Urlaub. 🙂

  3. Liebe Vicky,
    Happy new year , auch wenn bissi spät 🙂
    Vancouver ist jetzt endgültig auf meiner “must visit”-Liste gelandet! Danke dafür 😉 City + mountains = perfekte Mischung wenns nach meinem Geschmack geht!
    Schade, dass ihr nicht noch eine Woche dort seid, haha, hätte gern noch mehr gesehen.

    Jetzt hab ich (wie immer, bin soo neugierig) noch eine Frage bzgl deinem neuen schwarzen Shopper: du hast vor einiger Zeit eine wunderschöne schwarze Porsche Design Tasche bekommen – ist diese größer od kleiner als die Mansur Gavriel? Ich hab mir nur bei deinem Post gedacht, dass sie vielleicht sogar “praktischer” wäre weil sie einen Reißverschluss hat. Auf den Fotos is es aber immer schwierig zu beurteilen wieviel Volumen eine Tasche wirklich umfässt 😀
    Der neue Shopper schaut jedenfalls spitze aus, viel Freude damit 🙂

    Ganz liebe Grüße nach Maui aus dem verschneiten Oberösterreich,
    Raphaela

  4. Hammer ! So ein schöner Reisebericht 🙂
    Die Fotos sind der Wahnsinn und du strahlst ja wahrlich mit der Sonne um die Wette (auf dem letzten Foto von dir)
    Hammer, dass du das alles in zwei Tagen gesehen hast- wirklich schön, Vichy <3

    Ganz liebe Grüße, Vivi
    vanillaholica.com>

  5. Wow, ganz wundervolle Impressionen! Sieht richtig klasse aus und das Wetter hat ja auch super mitgespielt 🙂 Vancouver steht auch noch ganz weit oben auf meiner Reiseliste! 🙂

    Liebe Grüße,
    Sonja von Sunny Side Up

  6. Frohes neues Jahr! Vancouver steht auch schon so lange auf meiner imaginären Travel List – vielleicht klappt es irgendwann mal mit einer kleinen Pan-America Route 🙂 Deine Bilder machen jedenfalls Lust auf mehr 🙂
    Liebe Grüße, Fiona THEDASHINGRIDER.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *